DOI: https://doi.org/10.18523/2617-2348.2019.2.20-29

Сучасні освітні психотехнології професійної підготовки майбутніх психологів

Iryna Bulakh, Valentyna Voloshyna, Lyubov Lochvytska

Анотація


У статті репрезентовано результати теоретико-емпіричного вивчення зарубіжних і вітчизняних освітніх психотехнологій професійної підготовки майбутніх психологів. Актуальність дослідження зумовлена глибинними трансформаціями цінностей буття сучасного українського суспільства, пов’язаними з переосмисленням життєтворчості людини. Входження вітчизняної освіти до європейського освітнього простору сприяло розширенню ціннісно-смислової сфери суспільної свідомості українців та стимулювало вітчизняний контент до переосмислення сутності освітньо-наукових процесів. Головною метою професійної підготовки майбутніх фахівців є осмислення та прийняття ними соціальних, особистісних, професійних цінностей і розвиток їхньої ціннісної самосвідомості загалом. Реалізація цієї мети в закладах вищої освіти, зокрема в контексті професійної підготовки майбутніх психологів, пов’язана з розробленням та впровадженням інноваційних освітніх психотехнологій, які активізують розвиток у майбутніх фахівців особистісно-професійних компетентностей.

Ключові слова


професійна підготовка; освітні психотехнології; майбутні психологи; інтеграл професійної цінності; професійні компетентності

Повний текст:

PDF

Посилання


Abul’hanova-Slavskaya, К. А. (1991). Strategiya zhizni [Life strategy]. Moscow: Mysl’ [in Russian].

Anastasi, А. (2001). Differential Psychology: Individual and Group Differences in Behavior. Moscow: Aprel’ Press, EKSMO-Press [in Russian].

Bekh, I. D. (2003). Osobystisno oriientovanyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady. Book 2: Vykhovannia osobystosti. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Vodolazska, O. (2015). Samootsinka ta motyvatsiia dosiahnen yak chynnyky profesiinoho stanovlennia maibutnikh psykholohiv [Self-appraisal and motivation of achievements as factors of future psychologists’ professional formation]. Nauka i osvita [Science and Education], 10, 49–54. Retrieved from http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_10/11.pdf[in Ukrainian].

Voloshyna, V. (2014). Aksiopsykholohiia profesiinoi pidhotovky maibutnoho psykholoha u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh osvity. Vinnytsia: Nilan-LTD [in Ukrainian].

Lokhvytska, L. (2015). Reformuvannya natsionalnoyi vyshchoyi osvity na yevropeyskykh zasadakh: opanuvannya polskoho dosvidu [Reform of the national higher education on European principles: mastering the Polish experience]. Ridna Shkola, 11-12, 61–65 [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy [On Higher Education: The Law of Ukraine] No. 1556-VII. (2014, July 1). Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist: Zakon Ukrainy [On Scientific and Technical Research Activity: The Law of Ukraine] No. 848-VIII. (2016). Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/848-19 [in Ukrainian].

Pro osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007–2015 roky: Zakon Ukrainy [On the Basic Principles for the Development of an Information-Oriented Society in Ukraine for 2007–2015: The Law of Ukraine] No. 537-V. (2007, January 9). Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/537-16 [in Ukrainian].

Gallucci, C., VanLare, M. D., Yoon, I. & Boatright, B. (2010). Instructional coaching: Building theory about the role and organizational support or professional learning. American Educational Research Journal, 47, 919–963. DOI: https://doi.org/10.3102/0002831210371497

Rzhevska-Shtefan, Z. (2018). Future psychologists experiencing the crisis of professional self-determination: features of motivational sphere. Advanced Education, 10, 21–26. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.115903

Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). (2015). Brussels, Belgium. Retrieved from https://enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf

Stefanova, N. (2018). Cognitive and ontological essence of axiological dominants and principles of their taxonomy in diachronic and synchronic review. Advanced Education, 9, 225–230. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.131680

Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L. M., Birman, B. F.,& Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American Educational Research Journal, 38(4), 915–945. DOI: https://doi.org/10.3102/00028312038004915






Copyright (c) 2020 Iryna Bulakh, Valentyna Voloshyna, Lyubov Lochvytska

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.