Особливості професійного самовизначення сучасних студентів

Автор(и)

  • Alla Bodnar кандидат психологічних наук, доцент НаУКМА, Україна
  • Kateryna Rybalochka аспірантка НаУКМА, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-2348.2020.3.3-10

Ключові слова:

самовизначення, професійне самовизначення, професійна ідентичність

Анотація

У статті розглянуто проблему професійного самовизначення студентів на етапі навчання у ЗВО, виділено основні підходи до вивчення цього процесу, описано особливості його мети, компонентів, етапів та розкрито зв’язок із професійною ідентичністю. Також проаналізовано досвід професійного самовизначення студентів іноземних вишів і виділено ключові тенденції та практики, які можна використати у вітчизняних ЗВО.

Посилання

  1. Aksenova, N. M. (2005). Lichnostnye kharakteristiki ego-identichnosti kak faktor professionalnogo samoopredeleniia studentov v vuze [Dissertation of the candidate of psychological sciences]. Kemerovo [in Russian].
  2. Bodnar, A., & Makarenko, N. (2006). Professional determination features of a personality at the high education stage. Naukovi zapysky. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota, 59, 49–55. http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/7034/Bodnar_Osoblyvosti_profesiinoho_samovyznachennia.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].
  3. Ivanova, N. L., & Koneva, E. V. (2003). Sotcialnaia identichnost i professionalnyi opyt lichnosti. Iaroslavl [in Russian].
  4. Koval, K. (2015). Development of “soft skills” for students is one of important factors of employment. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 2, 162–167. https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/827/826 [in Ukrainian].
  5. Kon, I. (1984). V poiskakh sebia: lichnost i ee samosoznanie [In search of oneself. Personality and his/her identity]. Moscow: Politizdat [in Russian].
  6. Maslow, A. (2008). Motivation and Personality. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
  7. Mishchenko, T. V. (2005). Stanovlenie professionalnoi identichnosti u studentov pedagogicheskogo vuza [Extended abstract of dissertation of the candidate of psychological sciences]. Iaroslavl [in Russian].
  8. Povarenkov, Iu. P. (2002). Psikhologicheskoe soderzhanie professionalnogo stanovleniia cheloveka. Moscow: URAO [in Russian].
  9. Solovev, S. V., & Tcvetkova, N. A. (2011). Osobennosti professionalnogo samoopredeleniia studentov razlichnykh spetcialnostei. Sovremennye gumanitarnye issledovaniia, 2(2), 119–121 [in Russian].
  10. The Point. (2018). Chy pratsiuiut ukraintsi za spetsialnistiu. https://thepoint.rabota.ua/rabotayut-ly-ukrayntsy-pospetsyalnosty-rezultaty-oprosa/ [in Ukrainian].
  11. Shatilova, O. (2019). Western theories of career development. Theory and Practice of Modern Psychology, 4, 151–158. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.4-2.28 [in Ukrainian].
  12. Shneider, L. (2001). Professionalnaia identichnost i pamiat: opyt geneticheskoi rekonstruktcii. Mir psikhologii, 1, 64–78 [in Russian].
  13. World Economic Forum. (2015). Reports. https://www.weforum.org/reports

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-19

Як цитувати

Bodnar, A., & Rybalochka, K. (2021). Особливості професійного самовизначення сучасних студентів. Психологія та психосоціальні інтервенції, 3, 3–10. https://doi.org/10.18523/2617-2348.2020.3.3-10