DOI: https://doi.org/10.18523/2617-2348.2018.36-40

Супервізія та інтервізія у роботі педагога

Irina Ivanyuk

Анотація


У статті проведено порівняльний аналіз досліджень щодо підходів до реалізації супервізії та інтервізіїї у професійній діяльності вчителів у зарубіжних країнах та в Україні; розкрито поняття супервізії та інтервізії у роботі педагогів у загальноосвітньому навчальному закладі; надано рекомендації щодо проведення інтервізій у педагогічних колективах

Ключові слова


супервізія; інтервізія; емоційне вигорання; професійне вигорання; вчитель; педагогічна діяльність

Повний текст:

PDF

Посилання


Bohdanov, S. O., Hirnyk, A. M., Zaleska, O. V., Ivaniuk, I. V., Soloviova, V. V., Chernobrovkina, V. A., & Chernobrovkin, V. M. (2017). Pidhotovka vchyteliv do rozvytku zhyttiestiikosti / stresostiikosti u ditei v osvitnikh navchalnykh zakladakh. Kyiv: Pulsary.

Boyko, V. V. (2008). Sindrom emotsionalnogo vygoraniya: Diagnostika i profilaktika. Sankt-Petersburg: Piter.

Mashchak, S. O. (2012). Profesiine vyhorannia osobystosti yak sotsialno-psykholohichna problema. Naukovyi Visnyk Lvivskoho Derzhavnoho Universytetu Vnutrishnikh Sprav, (2), 444-452.

Trautmann, F. (2010). Rukovodstvo po provedeniyu intervizii (Publication). Retrieved from https://www.unodc.org/documents/balticstates//Library/PharmacologicalTreatment/IntervisionGuidelines/IntervisionGuidelines_RU.pdf

Bainbridge, A., & Westergaard, J. (2014). Supporting teachers in their role: Making the case for formal supervision in the workplace [Web log post]. Retrieved from http://www.consider-ed.org.uk/supporting-teachers-in- their-role-making-the-case-for-formal-supervision-in-the-workplace/

Franzenburg, G. (2009). Educational Intervision: Theory and practice. Problems of Education in the 21st Century, (13), 37-43.

Groeben, N., & Scheele, B. (2000). Dialogue-Hermeneutic Method and the «Research Program Subjective Theories». Forum: Qualitative Social Research, 1(2). Retrieved from http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1079/2353

Hess, A. K. (1987). Psychotherapy Supervision: Stages, Buber, and Theory of Relationship. Professional Psychology: Research and Practice, 18, 251-259.

Kessel, L., & Dinien, H. (1993). The Dutch Concept of Supervision: Its Essential Characteristics as a Conceptual Framework. The Clinical Supervisor, (1), 5-27.

Maslach, C., & Leiter, M. (2016). Understanding the burnout experience recent research and its implications for psychiatry. World Psychiatry, 15(2), 103-111.

Reid, H. L., & Westergaard, J. (2013). Effective supervision for counsellors: An introduction. Exeter: Learning Matters.






Copyright (c) 2018 Irina Ivanyuk

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.