Супервізія та інтервізія у роботі педагога
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-2348.2018.36-40Ключові слова:
супервізія, інтервізія, емоційне вигорання, професійне вигорання, вчитель, педагогічна діяльністьАнотація
У статті проведено порівняльний аналіз досліджень щодо підходів до реалізації супервізії та інтервізіїї у професійній діяльності вчителів у зарубіжних країнах та в Україні; розкрито поняття супервізії та інтервізії у роботі педагогів у загальноосвітньому навчальному закладі; надано рекомендації щодо проведення інтервізій у педагогічних колективахПосилання
- Bohdanov, S. O., Hirnyk, A. M., Zaleska, O. V., Ivaniuk, I. V., Soloviova, V. V., Chernobrovkina, V. A., & Chernobrovkin, V. M. (2017). Pidhotovka vchyteliv do rozvytku zhyttiestiikosti / stresostiikosti u ditei v osvitnikh navchalnykh zakladakh. Kyiv: Pulsary.
- Boyko, V. V. (2008). Sindrom emotsionalnogo vygoraniya: Diagnostika i profilaktika. Sankt-Petersburg: Piter.
- Mashchak, S. O. (2012). Profesiine vyhorannia osobystosti yak sotsialno-psykholohichna problema. Naukovyi Visnyk Lvivskoho Derzhavnoho Universytetu Vnutrishnikh Sprav, (2), 444-452.
- Trautmann, F. (2010). Rukovodstvo po provedeniyu intervizii (Publication). Retrieved from https://www.unodc.org/documents/balticstates//Library/PharmacologicalTreatment/IntervisionGuidelines/IntervisionGuidelines_RU.pdf
- Bainbridge, A., & Westergaard, J. (2014). Supporting teachers in their role: Making the case for formal supervision in the workplace [Web log post]. Retrieved from http://www.consider-ed.org.uk/supporting-teachers-in- their-role-making-the-case-for-formal-supervision-in-the-workplace/
- Franzenburg, G. (2009). Educational Intervision: Theory and practice. Problems of Education in the 21st Century, (13), 37-43.
- Groeben, N., & Scheele, B. (2000). Dialogue-Hermeneutic Method and the «Research Program Subjective Theories». Forum: Qualitative Social Research, 1(2). Retrieved from http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1079/2353
- Hess, A. K. (1987). Psychotherapy Supervision: Stages, Buber, and Theory of Relationship. Professional Psychology: Research and Practice, 18, 251-259.
- Kessel, L., & Dinien, H. (1993). The Dutch Concept of Supervision: Its Essential Characteristics as a Conceptual Framework. The Clinical Supervisor, (1), 5-27.
- Maslach, C., & Leiter, M. (2016). Understanding the burnout experience recent research and its implications for psychiatry. World Psychiatry, 15(2), 103-111.
- Reid, H. L., & Westergaard, J. (2013). Effective supervision for counsellors: An introduction. Exeter: Learning Matters.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Irina Ivanyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автор (и) зберігає авторські права за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, що дозволяє іншим ділитися твором (копіювати та розповсюджувати матеріал у будь-якому носії або форматі) та адаптувати твір (трансформувати та використовувати матеріал для будь-якої мети, навіть комерційної) з підтвердженням атрибуції твору.
b) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень і дозволяє автору (авторам) зберігати права на публікацію без обмежень.
c) Автори можуть укласти окремі, додаткові договірні умови щодо розповсюдження твору (наприклад, опублікувати його в інституційному сховищі або опублікувати в книзі), із підтвердженням його первинної публікації в цьому журналі. (Див. Політику самоархівування).
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).