DOI: https://doi.org/10.18523/2617-2348.2018.31-35

Аксіоідентичність як детермінанта професійної підготовки майбутнього психолога

Valentina Voloshyna

Анотація


У статті презентовано результати теоретико-емпіричного вивчення процесу розвитку аксіоідентичності майбутнього психолога в процесі його професійної підготовки у закладі вищої освіти. Обґрунтовано необхідність використання під час професійної підготовки технології формування аксіоідентичності майбутнього психолога як структурного компоненту його інтеграла професійної цінності. Аксіоідентичність майбутнього психолога як особистісне утворення характеризується інтеграцією особистісної, професійної та соціальної ідентичностей на рівні ціннісної самосвідомості особистості. Сформованість означеного конструкту, за умови усвідомлення власної системи цінностей, розуміння здібностей, бажань і спроможностей, дає змогу майбутньому психологу цілеспрямовано будувати перспективи професійного зростання, здійснювати усвідомлені й відповідальні вибори, підкріплені почуттям інтегративної цілісності, самодостатності й конкурентоспроможності.

Ключові слова


аксіоідентичність; цінності; самосвідомість; психотехнології; професійна підготовка; майбутній психолог

Повний текст:

PDF

Посилання


Vachkov, I. V., Grinshput, I. B., & Pryazhnikov, N. S. (2003). Vvedeniye v professiyu «psikholog». Moscow: Izd-vo Mosk. psikhol.-sots. in-ta.

Voloshyna, V. V. (2014). Aksiopsykholohiia profesiinoi pidhotovky maibutnoho psykholoha u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh osvity. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD».

Zavalishina, D. N. (2001). Sposoby identifikatsii cheloveka s professiyey. Psikhologiya Subyekta Professionalnoy Deyatelnosti, 104-128.

Shneyder, L. B. (2001). Professionalnaya identichnost. Moscow: MOSU.






Copyright (c) 2018 Valentina Voloshyna

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.



2018-2019, National University of Kyiv-Mohyla Academy
2 Skovorody Str., Kyiv 04070, Ukraine

Creative Commons License
This journal is licensed under a
Creative Commons Attribution 4.0 International License