Психологія та психосоціальні інтервенції http://ppsi.ukma.edu.ua/ <p style="font-size: 120%;">Періодичне видання <em>«Психологія та психосоціальні інтервенції»</em> є науковим рецензованим журналом відкритого доступу, в основу діяльності якого покладено публікацію наукових статей в галузі <em>психології</em>.</p> <p style="font-size: 120%;"><em>Ідентифікатор медіа/номер ліцензії: <span style="font-weight: 400;">R40-04353</span></em></p> <p style="font-size: 120%;"><em>P-ISSN: 2617-2348</em><br /><em>E-ISSN: 2663-0605</em></p> uk-UA <p>Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:</p> <p>а) Автор (и) зберігає авторські права за ліцензією <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/" target="_blank" rel="noopener">Creative Commons Attribution 4.0 International</a>, що дозволяє іншим ділитися твором (копіювати та розповсюджувати матеріал у будь-якому носії або форматі) та адаптувати твір (трансформувати та використовувати матеріал для будь-якої мети, навіть комерційної) з підтвердженням атрибуції твору.</p> <p>b) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень і дозволяє автору (авторам) зберігати права на публікацію без обмежень.</p> <p>c) Автори можуть укласти окремі, додаткові договірні умови щодо розповсюдження твору (наприклад, опублікувати його в інституційному сховищі або опублікувати в книзі), із підтвердженням його первинної публікації в цьому журналі. (Див. <a href="http://nrpling.ukma.edu.ua/about" target="_blank" rel="noopener">Політику самоархівування</a>).</p> <p>г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html">The Effect of Open Access</a>).</p> chernobrovkin@ukma.edu.ua (Volodymyr Chernobrovkin) yaroshenkooi@ukma.edu.ua (Yaroshenko Oleksandra) ср, 03 бер 2021 00:00:00 +0200 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Особливості професійного самовизначення сучасних студентів http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227074 <p>У статті розглянуто проблему професійного самовизначення студентів на етапі навчання у ЗВО, виділено основні підходи до вивчення цього процесу, описано особливості його мети, компонентів, етапів та розкрито зв’язок із професійною ідентичністю. Також проаналізовано досвід професійного самовизначення студентів іноземних вишів і виділено ключові тенденції та практики, які можна використати у вітчизняних ЗВО.</p> Alla Bodnar, Kateryna Rybalochka Авторське право (c) 2021 Bodnar Alla, Rybalochka Kateryna http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227074 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Проблеми формування психологічної та управлінської компетентності мережевих лідерів у MLM http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227188 <p>Статтю присвячено оглядовому теоретичному дослідженню проблем формування психологічної компетентності мережевих лідерів щодо управлінської взаємодії, вдосконалення управлінського процесу в сучасних українських мережевих маркетингових компаніях (MLM) з метою досягнення максимальної ефективності управлінської діяльності в мережах за умов ринкового механізму господарювання.</p> Oksana Bryk, Mstyslav Kocharovskiy Авторське право (c) 2021 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227188 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Деформації образу світу молоді в процесі соціалізації http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227227 <p>У статті описано структурні деформації образу світу сучасних старшокласників, як-от порушення когнітивних знань про світ, емоційних переживань, сприйняття реального та ідеального світу. Деформації образу світу є психологічною основою формування відхилень поведінки і соціалізації сучасних школярів.</p> Igor Bushai Авторське право (c) 2021 Bushai Igor http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227227 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Почуття провини у звинувачувальному контексті оцінки міжетнічних відносин http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227232 <p>Почуття провини, інтернальність у сфері невдач, психологічне тяжіння до бідности та вербальну агресію розглянуто в контексті оцінювання відносин українців із сусідніми народами. Опитано 1356 студентів із різних вишів та регіонів України. Почуття провини виявилося найбільш чутливим до оцінки міжетнічних відносин. Залежно від контексту оцінювання воно може спонукати або до звинувачення власної етнічної спільноти, або до звинувачень на адресу інших етнічних груп, або до уникання прямих звинувачень та вибору нейтральних оцінок.</p> Vadym Vasiutynskyi Авторське право (c) 2021 Vasiutynskyi Vadym http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227232 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Вік як диференціально-психологічний чинник аксіопсихологічного проєктування життєвих досягнень особистості http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227239 <p>На підставі результатів проведеного емпіричного дослідження, зокрема за даними однофакторного дисперсійного аналізу, встановлено відмінності детермінант аксіопсихологічного проєктування життєвих досягнень особистості за критерієм віку. Виявлено, що респонденти періоду пізньої дорослості краще оцінюють свій психологічний вік на противагу своїм молодшим колегам – представникам періодів ранньої і середньої дорослості, їх також вирізняє кращий показник суб’єктивної реалізованості життя, вони оптимістичніші, прагнуть до пізнання нового, мають вищий рівень самооцінки щодо загальної і соціальної самоефективності, краще вибудовують стратегію власного життя. Розкрито закономірність: від періоду середньої до періоду пізньої дорослості особливої значущості набувають інструментально-суб’єктні здатності в аксіопсихологічному проєктуванні життєвих досягнень особистості.</p> Inesa Hulias Авторське право (c) 2021 Hulias Inesa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227239 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Перша психологічна допомога: досвід міжнародних організацій http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227243 <p>У статті надано визначення поняття першої психологічної допомоги (ППД) постраждалим унаслідок кризових подій, описано ключові аспекти, структуру, часові межі та принципи діяльності; розглянуто три провідні моделі надання першої психологічної допомоги в контексті діяльності міжнародних медичних організацій: Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), «Лікарі без кордонів» (Médecins Sans Frontières, MSF), Центру охорони здоров’я імені Джонса Гопкінса (США). Описано RAPID-модель надання першої психологічної допомоги та ключові компетенції працівників психосоціальної сфери, залучених до допомоги постраждалим.</p> Yaryna Kaplunenko Авторське право (c) 2021 Kaplunenko Yaryna http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227243 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Теоретичний аналіз можливостей залучення тварин до соціально-психологічного супроводу людей похилого віку в умовах пансіонату http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227246 <p>У статті розглянуто теоретичні засади залучення тварин до соціально-психологічного супроводу людей похилого віку в закладах інтернатного типу. Проаналізовано основні теорії, які пояснюють вплив методу людино-тваринної взаємодії на емоційний стан людей, та можливість залучати тварин до різних форм соціально-психологічної роботи. Опрацьовано останні дослідження щодо залучення тварин до навчальної та терапевтичної роботи з особами похилого віку в закладах інтернатного типу. Зроблено висновок, що серед проаналізованих теорій, які пояснюють вплив людино-тваринної взаємодії на емоційний стан людей, найбільш обґрунтованою є фізіологічна теорія, згідно з якою мозок людини під час такої взаємодії виділяє низку нейромедіаторів, які породжують приємні емоційні переживання.</p> Ian Petinov Авторське право (c) 2021 Petinov Ian http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227246 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Взаємозв’язок рівня резилієнс з професійним успіхом фахівців HR http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227250 <p>У статті подано результати теоретичного та емпіричного дослідження взаємозв’язку рівня резилієнс та професійної успішності фахівців HR. Дослідження проведено за допомогою методики «Connor-Davidson Resilience Scale» (CD-RISC), опитувальника «SACS» (С. Хобфолл) та методики «Scale of Protective Factors». Досліджено взаємозв’язок рівня резилієнс та професійної успішності фахівців HR, захисні фактори, що сприяють підвищенню рівня резилієнс, визначено провідні моделі копінгової поведінки спеціалістів, індекс конструктивності «грейдових» груп.</p> Maria Sihova, Olga Morozova Авторське право (c) 2021 Maria Sihova, Olga Morozova http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227250 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200 Феномен резилієнс у контексті соціоекологічного підходу і дискурсу http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227254 <p>У статті здійснено огляд історії вивчення і сучасних підходів до феномену резилієнс, представлених у публікаціях. Особливу увагу приділено визначенню резилієнс різними дослідниками та аналізу дискусійних питань у розумінні цього феномену та його визначення. Більш докладно подано аналіз поглядів авторів, які тлумачать резилієнс у контексті соціоекологічного підходу і розглядають її як дискурс-залежне явище, що відкриває можливості для досліджень цього феномену в контексті різних культур і різних ризиків.</p> Vira Chernobrovkina, Volodymyr Chernobrovkin Авторське право (c) 2021 Chernobrovkina Vira, Chernobrovkin Volodymyr http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://ppsi.ukma.edu.ua/article/view/227254 пт, 19 бер 2021 00:00:00 +0200